15 listopada 2021

Szklarnie Ogrodu Botanicznego w Krakowie + Muzeum Ogrodu Botanicznego

 


Dzisiaj zabieram Was do szklarni Ogrodu Botanicznego w Krakowie oraz muzeum mieszczącego się na jego terenie.

Nie wiem czy wiedzieliście, ale wczoraj, tj 14.11 był Dzień Otwarty Muzeów w Krakowie (z tego co wiem to do tej akcji przyłączyły się też  Wieliczka i Niepołomice) i wybrane muzea można było zwiedzać za symboliczną złotówkę.  Tak było również tutaj. Sam Ogród Botaniczny bardzo dobrze znam – już wielokrotnie tutaj byłam i też post z tego miejsca jest TUTAJ. Wczoraj bardzo chciałam zobaczyć szklarnie - zwłaszcza, że została wybudowana nowa…

Niestety nie wszystkie były otwarte – w tej najnowszej i największej z gigantyczną palmą w środku była jakaś ekipa filmowa, więc była zamknięta. Ja w sumie zanim zostałam wyproszona wpadłam do środka i JEDNĄ fotkę zrobiłam. Niższa część tej szklarni była natomiast otwarta – jest ona mała i nie ma szatni, więc wiadomo jak wygląda oglądanie roślin teraz jesienią bądź w zimie. Same rośliny są oczywiście bardzo piękne :)

Byliśmy jeszcze w niedużej Storczykarni (Holenderka), a szklarnia Jubileuszowa jest czasowo zamknięta.

Z nowości w Ogrodzie Botanicznym – nowa kawiarnia. Byliśmy także w Muzeum Ogrodu Botanicznego – są to w sumie dwie sale, w których można obejrzeć zbiory historyczno-botaniczne.

Jeśli macie ochotę zobaczyć coś naprawdę ekstra to wybierzcie się koniecznie do: palmiarni w Gliwicach <3, palmiarni w Łodzi lub Poznaniu.






















































































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz