18 marca 2021

Ogród Teatralny w Krakowie Nowej Hucie

 

Wreszcie znalazłam idealną  zjeżdżalnię dla siebie – ja, czyli matka niespełna 5-letniego przedszkolaka :]  Znajduje się ona w Ogrodzie Teatralnym w Krakowie Nowej Hucie. Ogród ten jest położony dokładnie za budynkiem Teatru Ludowego na Nowej Hucie – Osiedle Teatralne 34. Miejsce dla nas szczególne, bo to właśnie w tym teatrze mój syn był na swoim pierwszym spektaklu <3

Ogród Teatralny jest kolejnym już w Krakowie tematycznym parkiem kieszonkowym. Kiedyś pisałam Wam o Ogrodzie Chwastowym na Podgórzu.

Dla przypomnienia z postu o Ogrodzie Chwastowym - czym jest w ogóle park kieszonkowy? Określenie to pochodzi z angielskiego wyrażenia 'pocket park'. Pierwszy tego typu park powstał w Stanach Zjednoczonych, w Nowym Jorku na Manhattanie. W Polsce pierwszy tego typu park powstał w 2016 roku w Krakowie na Zabłociu. Parki kieszonkowe są to zatem publicznie dostępne miejsca o powierzchni nie większej niż 5000 m². Tworzone one są z reguły na niezabudowanej działce pomiędzy działkami budowlanymi. Tego typu parki umożliwiają kontakt z zielenią. Mogą się tutaj znajdować miejsca do siedzenia bądź place zabaw. Często tworzone są także wokół pomników, rzeźb, miejsc pamięci czy różnych instalacji artystycznych. Są odpowiedzią na niedobór terenów zielonych w dużych aglomeracjach. Głównymi celami parków kieszonkowych są: zwiększenie bioróżnorodności, promocja zdrowego trybu życia, zwiększenie bezpieczeństwa, zachęcenie mieszkańców do interakcji i integracji oraz zmniejszenie czasu dostępu do terenu zieleni urządzonej.

Jeśli chodzi o Ogród Teatralny to znajdziecie tutaj wspomnianą już przez mnie bardzo dużą konstrukcję ze zjeżdżalnią, mini teatr z widownią oraz scena z ławeczkami. Nieopodal Ogrodu Teatralnego znajduje się także spora atrakcja w postaci czołgu, o której już też pisałam na blogu TUTAJ.






















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz