17 lutego 2020

Moje 10 ulubionych magnesów



Magnesy… Kiedyś wydawały mi się one mega tandetną pamiątką i dopiero niedawno zmieniłam o nich zdanie… Wybór magnesów jest naprawdę przeogromny, a niektóre z nich to naprawdę małe dzieła sztuki ;] W sumie teraz przez to, że z podróży przywożę „jedynie” zdjęcia i magnesy to nie mam nagromadzonej stery pamiątkowych bibeltów typu kubków, breloczków, otwieraczy do butelek, kartek, maskotek itd. Do rzeczy jednak… W tym poście przedstawię Wam moje 10 ulubionych magnesów. Zapraszam!


1. Dama z łasiczką  – Kraków

Mój numer 1 to zdecydowanie magnes – obraz Leonardy da Vinci „Mona Lisa” :] Uwielbiam go – przepiękna miniaturka najpiękniejszego obrazu w Krakowie. Mam jeszcze pocztówkę z tym obrazem, więc może wszelkie gadżety z „Damą z gronostajem” staną się moją małą obsesją :P „Damę z łasiczką” możecie podziwiać w odnowionym Muzeum Czartoryskich przy ul. Pijarskiej 15. Ja widziałam ten obraz jak jeszcze był w głównym gmachu Muzeum Narodowego w Krakowie przy Alei 3 Maja 1. Przeczytacie o tym w niniejszym wpisie:





2. Statek - Gdynia

Czyż ten magnes nie jest przepiękny?? Cuuudo!!! Z całego Trójmiasta Gdynię uwielbiam najbardziej, a ‘Dar Pomorza” i „Błyskawica” za każdym razem robią na mnie ogromne wrażenie <3 Na blogu opublikowałam już kilka wpisów z Gdyni:




3. Krewetki – Majorka

Kolejny mój ulubiony magnes to krewetki z Majorki. Krewetki uwielbiam, a ten magnes przypomina mi jak ogromne ich ilości jadłam na tej hiszpańskiej wyspie. Dla przypomnienia wpisy z Majorki:





4. Malowany domek – Zalipie

Kolejny magnes to malowany domek z Zalipia. Przepięknie wymalowany domek zakupiony u jednych z gospodarzy w Zalipiu. Zapraszam Was oczywiście jeszcze na post z tego miejsca:






5. Koziołki – Poznań

Kolejny magnes to poznańskie koziołki. Ma on niedużą dźwignię, dzięki której koziołki mogą się trykać rogami – dokładnie tak jak te na ratuszu w Poznaniu :] Przeczytajcie również jeden z fajniejszych wpisów na blogu, czyli:






6. Fontanna Neptuna – Gdańsk

Gdańska fontanna Neptuna bardzo mi się podoba ze względu na umieszczone w tym magnesie małe bursztynki… <3 Z Gdańska też jest na blogu sporo wpisów:






7. Grecka tawerna – Lesbos

Jedne z najczęstszych widoków na każdej greckiej wyspie – grecka tawerna z leniwie przechadzającymi się kotami :] Polecam wpisy z wyspy Lesbos, ale na blogu jest dużo więcej Grecji:





8. Mapa – Mierzeja Wiślana

Magnes w postaci mapy Mierzei Wiślanej przypomina mi o jednej z najfajniejszych majówkowych objazdówek nad Bałtykiem. Wpisy z tego miejsca to:




9. Miś Uszatek – Łódź

Przedostatni magnes to Miś Uszatek… Musicie wiedzieć, że na ulicach łodzi znajdziecie figurki postaci z kultowych polskich bajek. My bardzo wczuliśmy się w szukanie tych postaci na Bajkowym Szlaku, a ten magnes zawsze mi o tym przypomina ;] Polecam jeden z moich ulubionych wpisów na blogu właśnie z Łodzi:






10. Słoń z trąbą do góry – Barcelona


Od tego słonia wszystko się zaczęło. Dostałam go od znajomej z Barcelony i tak bardzo mi się spodobał, że postawiłam właśnie na magnesy jako pamiątki z podróży :] 


A Wy co przywozicie ze swoich podróży?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz