7 kwietnia 2020

Zamek w Pszczynie



W dzisiejszym wpisie zabieram Was w wirtualną wycieczkę po Zamku w Pszczynie – jego wnętrza są najpiękniejszymi, które do tej pory widziałam w polskich zamkach. To już w sumie moja druga wizyta w Pszczynie, ale wnętrze zamku zwiedzałam po raz pierwszy i naprawdę byłam Z A C H W Y C O N A.


Zamek o którym mowa w tym wpisie jest największą atrakcją turystyczną Pszczyny. W XV wieku był to zamek pełniący głównie funkcje obronne. Następnie Promnitzowie przebudowali go w duchu renesansu. Przez kolejne lata zamek był wielokrotnie przybudowywany, a ostatniej przeróbki dokonano w latach 1870-1876 w czasach Hochbergów. Wtedy to zamek nabrał cech typowych dla pałaców francuskich, a wnętrza zyskały wyposażenie w stylach: neobarokowym, neorokokowym oraz neoklasycystycznym. Zamek w Pszczynie przetrwał lata wojenne i od 1946 roku jest udostępniany turystom. Oprócz zamku można również zwiedzać Stajnie Książęce. Ahaaa… Przed zamkiem znajduje się ławeczka księżnej Daisy, która była najsłynniejszą mieszkanką pszczyńskiego zamku. Ławeczka księżnej Daisy, czyli Daisy Hochberg von Pless została odsłonięta ponad 10 lat temu – 1 maja 2009 roku. Jest ona dziełem miejscowego rzeźbiarza Joachima Krawczyka.





Informacje praktyczne

Cennik biletów:
Wnętrza XIX-XX-wieczne: bilet normalny -20 zł, bilet ulgowy - 11 zł.
Zbrojownia: bilet normalny – 6 zł, bilet ulgowy – 3,50 zł.
Stajnie książęce: bilet normalny – 7 zł, bilet ulgowy – 4 zł.
Godziny otwarcia różnią się w zależności od danego miesiąca.



































































Zamek w Pszczynie jest otoczony przez bardzo duży park pszczyński. Spacerując po nim można dojść do Pokazowej Zagrody Żubrów oraz skansenu – Zagroda Wsi Pszczyńskiej, którego nie miałam okazji jeszcze zwiedzić…

Zapraszam Was również do podróżniczej zakładki POLSKA, w której pisałam już o wielu zamkach i nie tylko... :] 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz