25 sierpnia 2019

Hajer na andyjskim szlaku




„Hajer na andyjskim szlaku” to kolejna książka Mieczysława Bieńka (wydawnictwo Annapurna), którą miałam przyjemność przeczytać. O pierwszej z nich pisałam już TUTAJ.


Książka jest zapisem relacji autora z podróży z 2011 roku do Ameryki Południowej. Mieczysław Bieniek odwiedził cztery kraje: Kolumbię, Ekwador, Peru oraz Boliwię. Kraje odległe, egzotyczne i myślę, że dla nas Polaków – niesamowicie fascynujące :] „Hajer na andyjskim szlaku” nie jest spisem najważniejszych atrakcji turystycznych danego kraju. To coś więcej. Znacznie więcej… To tak jakbyśmy byli na kawie u Bieńka i słuchali jego opowieści –bez zbędnego przynudzania i z dużą dawką humoru. Dodatkowym atutem są piękne zdjęcia, które są świetnie wplecione w tekst, a nie na przykład umieszczone w środku bądź na końcu książki. Książka jest zresztą bardzo profesjonalnie wydana więc duże brawa dla wydawnictwa Annapurna.



Fragment z książki:

„Przyznam, że podróż do Ameryki Południowej była dla mnie bajecznym odkryciem i przeżyciem zupełnie innymi niż to, czego doświadczałam w Azji i Afryce. Niesamowite krajobrazy – wulkany, dżungla pełna tajemniczych odgłosów, rwące rzeki, piękne lodowce, lawiny… było to tak, jakbym podróżował przez kilka zupełnie różnych światów. Ludzi też spotkałem rozmaitych – życzliwych, otwartych, spontanicznych, ale też agresywnych i niebezpiecznych. Myślę, że kilka razy naprawdę miałem szczęście.”

Polecam.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz