19 maja 2019

GórFanka. Na szczytach Himalajów



Nie wiem skąd mi się to wzięło, bo po górach nie chodzę, a uwielbiam literaturę górską… <3

Sporo już książek przeczytałam z tej tematyki. TUTAJ na blogu możecie jedynie przeczytać jeden wpis z tej tzw. „tematyki górskiej”. Niemniej jednak takich książek przeczytałam dużo więcej… To jest naprawdę fascynujące poznać himalaistów i himalaistki – ich motywacje, które wciąż napędzają ich do działania i zmagania podczas zdobywania najwyższych szczytów świata.


Teraz dzięki uprzejmości wydawnictwa Annapurna trafiła w moje ręce książka opisująca historię zdobycia trzech szczytów (Mt Everest, Lhotse oraz Makalu) w Himalajach przez Annę Czerwińską. Książka nosi tytuł: „GórFanka. Na szczytach Himalajów”.



Anna Czerwińska w rozmowie z Romanem Gołędowskim zabiera nas w niesamowite miejsce – w najwyższe szczyty ziemi. Zapewniam, że czytając tę książkę poczujecie się tak, jakbyście to razem z nią zdobywali Everest, Lhotse oraz Makalu. Wydaje mi się, że takie przeżycia w Himalajach są naprawdę trudne do opisania, ale Czerwińskiej się to udało. Konkretna kobieta, które bardzo dosadny styl pokazuje prawdziwą rzeczywistość takich wypraw w wysokie góry. Oczywiście, jak to w książkach podróżniczych bywa dużym atutem są zdjęcia. Zdjęcia, których większości z nas nigdy nie uda się zrobić… I to jest też piękne w tej książce :]


2 komentarze:

  1. Muszę po nią sięgnąć! Uwielbiam góry. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie! Jeśli interesuje Cie ta tematyka to polecam również książkę Mariusza Sepioło "Himalaistki" :] Pozdrawiam!

      Usuń