5 listopada 2017

W hotelu Grand


„Grand” (wydawnictwo Wielka Litera) to kolejna już powieść Janusza L. Wiśniewskiego, którą chcielibyśmy Wam przedstawić.

Tytułowy Grand to słynny hotel w Sopocie, który staje się miejscem wydarzeń opisanych w książce. Na bałtyckiej plaży przed hotelem bezdomny mężczyzna znajduje śpiącą tam dziennikarkę z Warszawy… Tak rozpoczyna się ta powieść. Jest to jednak tylko jeden z wielu wątków. Drogi gości hotelowych krzyżują się bowiem. Autor pokazuje ich przeżycia i doświadczenia.

Hotel to takie miejsce, w którym nieznajomi stają się sobie bliscy, mówią o sobie i swoich kłopotach, rozterkach i bolączkach. Sam Janusz L. Wiśniewski powiedział: „Długo nosiłem się z zamiarem napisania takiej książki. Wiele podróżuję, zarówno z powodów naukowych, jak i literackich. Nocowałem w ponad dwóch tysiącach hoteli – na pięciu kontynentach, w 44 krajach, w miastach, miasteczkach, wsiach, na pustyniach, w dżunglach, parkach narodowych, lodowcach. W hotelach – moim zdaniem – się nie mieszka. Jedynie się zatrzymuje. Często podczas tych „zatrzymań” dochodzi do wydarzeń niezwykłych. Brałem w takich udział. Obserwowałem. Pomyślałam, że warto to opisać. Ubrać w powieść.”


Polecamy. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz