13 sierpnia 2021

Pisz na Mazurach

 


Od dzisiaj będę Wam pokazywała różne miejscówki na Mazurach…. Zacznę od miejscowości Pisz.  

Znacie to miejsce? Przyznam Wam się szczerze, że ja nigdy wcześniej na Mazurach nie byłam i jedyne miejscowości o których słyszałam to głównie Mikołajki, Mrągowo czy Giżycko.  

Pisz jest położony w południowo-wschodniej części Krainy Wielkich Jezior Mazurskich – nad Jeziorem Roś i wypływającą z niego rzeką Pisą. Niedaleko znajduje się również największe jezioro Mazur, czyli Śniardwy.

Pisz jest naprawdę bardzo malowniczo położony. To na co my zwróciliśmy szczególną uwagę to: kładka rowerowo-piesza, park z placem zabaw, pomnik Melchiora Wańkowicza (napisał jedną z najważniejszych książek o Warmii i Mazurach – „Na tropach Smętka”), rynek z ratuszem i basztą oraz kościół Św. Jana Chrzciciela.

Ja w kolejnych wpisach pozostanę jeszcze w Piszu i pokażę Wam dwie super atrakcje w tym mieście.

































2 komentarze:

  1. Warto odwiedzić, potwierdzam. Mazury są pełne świetnych atrakcji, a i też można świetnie tu wypocząć. Do takich celów idealnie nadaje się osada na mazurach, cały obiekt ma 2ha, a w okolicy są piękne trasy rowerowe, na wycieczki piesze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow! Dzięki za polecajkę :D Nie słyszałam o tym miejscu :)

      Usuń