11 sierpnia 2021

Katherine Center – To, czego pragniesz

 


Wakacje w pełni, więc w dzisiejszych polecajkach książkowych również lektura lekka i przyjemna… Jest to książka zatytułowana „To, czego pragniesz”. Jej autorką jest Katherine Center. Książka została wydana nakładem wydawnictwa Muza.

Główną bohaterką jest bibliotekarka Samantha Casey, która bardzo lubi swoją pracę. Uczniów i nauczycieli szkoły, w której pracuje traktuje jak rodzinę. Niestety pewnego dnia nagle umiera uwielbiany przez wszystkich dyrektor szkoły. Jego miejsce zajmuje Duncan Carpenter. Zaczyna wprowadzać nowe, bardzo radykalne zasady. Nikomu się to nie podoba – również Sam… Jest jednak jeden problem. Samantha zna Duncana, ale kiedyś był on zupełnie innym człowiekiem.

Nie jest to „literatura wysokich lotów”, ale ja również czytam i takie książki. Nie jest to wyłącznie opowieść o miłości. Każdy z nas ma jakieś problemy, obawy, lęki i fobie. Każdego z nad dopadają tragedie, ale powinniśmy z nich czerpać mądrość i siłę. I tak – jest to trudne, ale ta historia pokazuje, że możliwe…


Fragment z książki:

„Zdusiłam okrzyk i odsunęłam się instynktownie, walcząc z szokiem wywołanym przez ten widok.

Nie chciałam, ale to był odruch.

Duncan wyglądał, jakby ktoś poszatkował go tasakiem, a następnie niezdarnie pozszywal do kupy. To była istna jatka.

Moja reakcja go otrzeźwiła.

- Nie patrz! – krzyknął, niezdarnie zasłaniając własne oczy dłońmi. – Udawaj, że tego nie widziałaś.

Spodziewałam się, że coś mu dolega. Oczywiście. Wiedziałam przecież, że właśnie przeszedł operację, która miała zatuszować jego blizny. W drodze do domu pobieżnie przeczytałam raport z zabiegu. Spodziewałam się… opatrunku z gazy albo czegoś podobnego.

Sama nie wiem. Czegoś… mniejszego. Na pewno nie… tego.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz