26 czerwca 2021

Francisco de Goya


W dzisiejszym poście zupełnie inna propozycja czytelnicza, bo malarska. Chciałabym Wam zaprezentować książkę „Francisco de Goya”. Jest to książka z serii „Malarstwo światowe” i została wydana nakładem wydawnictwa BOSZ.

Album ten jest nieduży, ale bardzo pięknie wydany. Jestem bardzo zaskoczona jakością <3 Na początku znajduje się wstęp, który został napisany przez Agnieszkę Widacką-Bisagę, a następnie możemy już podziwiać dzieła de Goi. Niniejsza publikacja jest kolejnym tytułem w serii „Malarstwo światowe”. Jest to seria mini albumów poświęconych artystom z całego świata. Do tej pory ukazały się: „Albrecht Dürer”, „Claude Monet”, „Vincent van Gogh”, „Peter Paul Rubens” oraz „Caravaggio”.

Na koniec jeszcze kilka słów o artyście. Francisco de Goya (1746-1828) to hiszpański malarz, który uznawany jest za jednego z najwybitniejszych artystów XVIII/XIX wieku. Goyę wyróżnia bardzo szeroka tematyka obrazów.  Jego dzieła zaliczają się do malarstwa historycznego i religijnego. Ponadto malował martwą naturę, sceny rodzajowe, portrety i scenki ludowe. Artysta, który zarazem zachwyca, jak i przeraża. Zresztą jak to na widok obrazu pt. ”Saturn pożerający swoje dziecko” stwierdził mój syn: „Ten obraz mnie naprawdę przeraża”… :D A moje ulubione obrazy pędzla Francisco de Goya to: „Parasolka”, „Maja naga” „Rodzina Karola IV” oraz „Rozstrzelanie strzelców madryckich”.

 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz