29 października 2018

Kromka chleba




W tym „książkowym poście” z miłą chęcią polecamy Wam „Kromkę chleba” Dagmary Dworak – jedną z ostatnich nowości wydawnictwa Rebis.


Jest to książka bardzo poruszająca, bo stanowi swoistego rodzaju zapis wspomnień z syberyjskiego zesłania. Autorka tej książki odbyła bowiem dwie wyprawy w rejony Syberii w poszukiwaniu grobu swojej babci. W jednej z podróży Dagmarze Dworak towarzyszył jej ojciec Bogusław Żukowski –współbohater książki. Książka składa się zatem z wypowiedzi rodzeństwa Bogusława i Danuty na temat przedwojennego życia w Hajnówce, potem tragedii wywózki i syberyjskiej tułaczki, a następnie powrotu do Polski i wreszcie po kilku dziesięcioleciach próbę odwiedzenia miejsc zsyłki. Historia, która nam współczesnym wydaje się nieprawdopodobna.


„Ta historia towarzyszyła mi od zawsze, z nią dorastałam i szłam przez życie (…). Nigdy nie była moją własną historią, lecz historią przeżyć mojej rodziny z lat 1940- 1946 i dziejów syberyjskiego zesłania moich dziadków. Po latach wyrywkowego obcowania z nią przyszedł czas, żeby wszystko uporządkować, zapisać, przekazać dalej”. Dagmara Dworak


Bardzo wzruszająca i dająca wiele do myślenia książka. Doceniamy również piękne wydanie <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz