Dzisiaj duże zestawienie, bo aż
20 filmów, które polecam Wam obejrzeć tej zimy… Gotowi? Zaczynamy… :]
1. Niemożliwe (Lo Imposible)
Zaczynam od filmu „Niemożliwe” z
Naomi Watts i Ewanem McGregorem w rolach głównych. Pięcioosobowa rodzina
wybiera się do Tajlandii na upragnione wakacje. Raj, który zamienia się w
horror… Wszystko to z powodu tsunami, które nawiedza kraj w 2004 roku. Dobry
film katastroficzny.
2. Odruch serca (The Normal Heart)
Akcja tego filmu ma miejsce w
latach 80. w Nowym Jorku. Nieznany dotąd wirus zabija homoseksualistów. Jeden z
nich – Ned (Mark Ruffalo) próbuje zainteresować rząd i media tą epidemią.
3. Kapitan Phillips (Captain Phillips)
Bardzo lubię filmy z Tomem
Hanksem i w tym zestawieniu znalazł się również obraz z nim w roli głównej.
Mowa o filmie „Kapitan Phillips”. Hanks wciela się w rolę tytułowego kapitana,
którego statek zostaje porwany przez somalijskich piratów. Film oparty na
prawdziwej historii.
4. Wyścig (Rush)
„Wyścig” to film z 2013 roku, ale
fabuła jest osadzona w latach 70. ubiegłego wieku. O tytuł mistrza świata
rywalizują ze sobą najlepsi kierowcy Formuły 1: James Hunt oraz Niki Lauda.
Podobnie jak poprzedni film ten również został oparty na zdarzeniach, które
miały miejsce w rzeczywistości. Nie tylko dla fanów motoryzacji.
5. Zjawa (The Revenant)
O tym filmie już na pewno
słyszeliście… To właśnie za pierwszoplanową rolę w „Zjawie” Leonardo DiCaprio
otrzymał wreszcie Oscara. Pisaliśmy o tym też TUTAJ. Oprócz DiCaprio w jednej z
głównych ról możemy zobaczyć także Toma Hardy’ego. Zemsta – słowo klucz tego
filmu. Fabuła? Hugh Glass zostaje zraniony przez niedźwiedzia i pozostawiony
przez swoich towarzyszy na pewną śmierć. Tak się jednak nie staje… Bardzo mi się podobał klimat tego filmu :]
6. Skazaniec (Felon)
Teraz film z tematyki więziennej,
czyli „Skazaniec”. Wade Porter zostaje skazany za zabójstwo człowieka, który
włamał się do jego domu. Trafia do więzienia o zaostrzonym rygorze, gdzie
zaczyna się prawdziwa walka o przetrwanie. Wydaje się, że przedstawiona
historia jest banalna, ale wcale tak nie jest…
7. Karmazynowy przypływ (Crimson Tide)
„Karmazynowy przypływ” to
amerykański thriller z gwiazdorską obsadą. W rolach głównych: Denzel Washington
oraz Gene Hackman. Świetny aktorski pojedynek dwóch ikon kina. Na atomowym
okręcie podwodnym dochodzi do buntu załogi. Ma to daleko idące konsekwencje…
8. Praktykant (The Intern)
Ben (Robert De Niro) nie cieszy
się życiem na emeryturze. Nie ma się czym zająć i zupełnie nie wie w jaki
sposób mógłby sobie wypełnić tak dużą ilość czasu wolnego. Rozpoczyna zatem
staż w redakcji strony internetowej o modzie. Jego szefową zostaje Jules (Anne
Hathaway). Dzięki Benowi… Tego nie zdradzimy. Obejrzyjcie. Film miły, przyjemny
i pozytywny.
9. Życie jest piękne (La Vita e Bella)
„Życie jest piękne” to film
bardzo szczególny i wzruszający… Gwarantujemy, że na długo zostanie w Waszej pamięci. Jest to komedia, której
tematem jest… holocaust. Guido, czyli główny bohater zostaje zatrzymany przez
gestapo i uwięziony wraz z synem w obozie koncentracyjnym. Próbuje on przekonać
synka, że miejsce w którym się zaleźli jest swoistą grą dorosłych. Film zdobył
3 statuetki Oscara.
10. Tina (What’s Love Got to Do with it)
„Tina” to film biograficzny
jednej z najpopularniejszych współczesnych wokalistek, czyli Tiny Turner. Życie
Tiny nie było usłane różami, ale pomimo wielu trudności nie poddała się…. Film
bardzo inspirujący.
11. Gra tajemnic (The Imitation Game)
„Gra tajemnic” to film aż
siedmiokrotnie nominowany do Oscara. Jest to obraz biograficzny poświęcony
geniuszowi matematycznemu, który pomógł złamać kod Enigmy podczas II wojny
światowej.
12. American Beauty (American Beauty)
„American Beauty” to film z
Kevinem Spacey w roli głównej, o którym było ostatnio dość głośno w mediach…
Spacey wciela się w rolę Lestera Burnhama, który przechodzi kryzys wieku
średniego. Ośmieszona wizja pozornie szczęśliwego życia.
14. Monster (Monster)
Kolejny film, który polecam Wam
obejrzeć tej zimy to obraz „Monster”. Oscarowa kreacja Charlize Theron, która
wcieliła się w rolę prostytutki, która zabiła kilku mężczyzn. Jeżeli „lubicie”
filmy o seryjnych mordercach to polecam :]
15. Bogowie
Kolejna propozycja to polski film
„Bogowie”. Jest to biografia jednego z najlepszych polskich kardiochirurgów,
czyli profesora Zbigniewa Religi. Bardzo dobra rola Tomasza Kota.
16. Rzeka tajemnic (Mystic River)
Sean Penn, Tim Robbins oraz Kevin
Bacon razem w filmie w reżyserii Clinta Eastwood - to musiał wyjść dobry film. W trakcie
dzieciństwa trzech chłopaków zdarza się coś, co już na zawsze zdeterminowało
ich dalsze losy. Film ciekawy i zaskakujący.
17. Niewierna (Unaithful)
„Niewierna” to film poruszający
problem zdrady małżeńskiej. Connie
(Diane Lane) wdaje się w romans z młodszym mężczyzną. Jej mąż (Richard
Gere) o wszystkim się dowiaduje. Co zrobi? Z pozoru banalna historia, ale naprawdę wciąga…
18. Fatalne zauroczenie (Fatal Attraction)
Kolejny film w tym zestawieniu z
motywem zdrady to „Fatalne zauroczenie” z Michaelem Douglasem i Glenn Close w
rolach głównych. Mąż zdradza żonę. To błąd. Duży błąd. Monstrualny błąd.
Kochanka okazuje się być bowiem chora psychicznie… Do czego się posunie?
Obejrzyjcie.
19. Sęp
„Sęp” – kino polskie. Nadkomisarz
Aleksander Wolin ksywa „Sęp” zajmuje się sprawą znikających przestępców… Jedna
z ostatnich ról nieżyjącej Anny Przybylskiej.
20. To nie jest kraj dla starych ludzi (No Country for Old Men)
Na koniec film, który w
szczególności Wam polecam – jeśli mielibyście wybrać tylko jeden z tych
proponowanych dwudziestu to wybierzcie właśnie „To nie jest kraj dla starych
ludzi”. Naprawdę świetny thriller braci Coen. Nic więcej nie napiszemę.
OGLĄDNIJCIE :]
Jeżeli jeszcze nie widzieliście
wpisu z 20 fajnymi filmami, które Wam polecałam na jesień to sprawdźcie je
TUTAJ :]
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz